פרס הצילום השנתי ע"ש הצלם מיכה קירשנר הוענק השנה לשתי יצירות שונות של סטודנטים מהמחלקה לצילום ואמנויות המסך במרכז האקדמי ויצו חיפה – רנד מייס שומר ואסיל ג'מאמעה. מנימוקי השופטים: "שומר מציגה בפני הצופה מציאות נטולת הגיון ומלאה בקושי של חיים תחת כיבוש, וכל זאת באמצעים מתוחכמים המשחזרים את החוויה מבלי לדון בה באופן ישיר. אסיל, באמצעות המצלמה, מציבה במרכז את הפועלים כגיבורים לרגע, וממירה רגעים סתמיים של המתנה ועייפות בדימויים אסתטיים ופואטיים, ובכך כאילו מחלצת אותם מהקושי לעבר חיים של יופי ומשמעות".
במקום השני זכתה יצירתו של בן אלון מהמחלקה לצילום, בצלאל
ביום העיון השנתי ע"ש הצלם מיכה קירשנר, שנערך על ידי המחלקה לצילום ואמנויות המסך במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה ובשיתוף מוזיאון חיפה, הוכרזו הזוכים בפרס השנתי לצילום ע"ש מיכה קירשנר. הפרס תרומת משפחות קירשנר ובן ימי.
פרס ראשון, על סך 8,000 ₪, הוענק לרנד מייס שומר מהמחלקה לצילום ואמנויות המסך ויצו חיפה רנד "מייס" שומר מתחקה באמצעות סדרת תצלומים ווידאו אחרי המנגנונים הבירוקרטיים שלחסדיהם נתונים פלסטינים העוברים במחסומי הכניסה לישראל. הדימויים הרפטטיביים, רעש המדפסות, הדפים המתפזרים על הרצפה – כל אלה מייצרים תחושת היעדר שליטה, חוסר אונים ובזבוז זמן מול מערכת מנוכרת. בעבודתה הביקורתית והנוקבת, שומר מציגה בפני הצופה מציאות נטולת הגיון ומלאה בקושי של חיים תחת כיבוש, וכל זאת באמצעים מתוחכמים המשחזרים את החוויה מבלי לדון בה באופן ישיר.
התצלומים, בהם רואים אנשים בזמן הבדיקה במחסום, צולמו במצלמת נקב וזמן חשיפה של כל דימוי הוא שמונה וחצי דקות.
פרס ראשון, על סך 8,000 ₪, הוענק לאסיל ג'מאמעה מהמחלקה לצילום ואמנויות המסך ויצו חיפה במיצב הוידאו שלה, מתעדת אסיל ג'מאמעה חלק משגרת יומם של פועלי בניין פלסטינים, בדרכם חזרה מאתרי בנייה בחיפה למחסום אלג'למה המוביל לביתם, בעודם ממתינים לאוטובוס בצד הכביש, וכן יושבים בתוכו דחוסים, עייפים, שותקים. באמצעות המצלמה, אסיל מציבה במרכז את הפועלים כגיבורים לרגע, וממירה רגעים סתמיים של המתנה ועייפות בדימויים אסתטיים ופואטיים, ובכך כאילו מחלצת אותם מהקושי לעבר חיים של יופי ומשמעות.
פרס שני, על סך 5,000 ₪ הוענק לבן אלון מהמחלקה לצילום בצלאל בן אלון יצר סדרה מרתקת שבה מצולמים אובייקטים, מנותקים מכל מיקום והקשר. המצלמה ופעולת הצילום מעבירות את האובייקטים האלה טרנספורמציה ונוצרת מציאות חדשה ומסקרנת , המעוררת שאלות ללא תשובה חד משמעית. באמצעות צילומי טבע דומם, פשוטים ומדויקים, אלון פורם את הקשר בין הדימוי, הטקסט והמציאות הממשית ומציג תצלומים מניפולטיביים שאין בהם כל מניפולציה מלבד יצירתם והצגתם.
ציון לשבח הוענק ליצירותיהם של שון הלפרין מהמחלקה לצילום בצלאל, רותם אהרון מהמחלקה לאמנות במכללה האקדמית בית ברל ולאיתי ליפשיץ מהמחלקה לצילום ואמנויות המסך במרכז האקדמי ויצו חיפה.
הפרס הושק בשנת 2021 במטרה לקדם את אמנות הצילום והווידאו בקרב יוצרים ויוצרות צעירים בראשית דרכם. ועדת השיפוט הורכבה מאנשי מקצוע מובילים מתחום הצילום והאמנות ונציג משפחות התורמים. הקריטריונים לזכייה התבססו על מקוריות, חדשנות וטביעת אצבע אמנותית ייחודית.