אוכל ואלכוהול - חדשות חיפה והקריות https://krayot.com/חדשות/מסעדות-חיפה-קריות עדכוני חדשות חיפה, הקריות, נשר והצפון Tue, 12 Mar 2024 18:29:34 +0000 he-IL hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.2.2 שיא השיאים: משרד הבריאות הוציא צו סגירה למסעדת "ווק סטריט (פלפלת)" שבתוך רמב"ם בעקבות "סכנה ממשית לבריאות הציבור" https://krayot.com/archives/59977 Tue, 12 Mar 2024 17:34:12 +0000 https://krayot.com/?p=59977 צו סגירה מנהלי הוצא למסעדת פלפלת ("ווק סטריט"), שנמצאת בתוך הקניון "סגול", שבתוך ביה"ח רמב"ם…

The post שיא השיאים: משרד הבריאות הוציא צו סגירה למסעדת "ווק סטריט (פלפלת)" שבתוך רמב"ם בעקבות "סכנה ממשית לבריאות הציבור" appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
צו סגירה מנהלי הוצא למסעדת פלפלת ("ווק סטריט"), שנמצאת בתוך הקניון "סגול", שבתוך ביה"ח רמב"ם בחיפה, לאחר שבביקורת משרד הבריאות נמצאו במקום ליקויים תברואיים חמורים.

"אני מוציאה את הצו על סמך ממצאי הביקורת שערך במקום מפקח המחלקה לבריאות הסביבה בלשכתנו ביום 11/03/2024 בעקבות תלונה. בביקורת נמצאו ליקויים חמורים באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מידי", כותבת בצו סגנית רופאת המחוז, ד"ר רנא שיבלי, ומוסיפה, "נוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהעדר צו סגירה קיימת סכנה ממשית לבריאות הסועדים במקום. בשל מידיות הסכנה לבריאות הציבור, אני מוציאה צו הפסקה מנהלי לעסק לפני שימוע. בנוסף אני שוקלת לבטל את אישור משרד הבריאות לרישיון העסק הניתן על ידי הרשות המקומית".

בצו מפורטים ליקויים תברואיים רבים ובהם:

  • לא נשמרת שרשרת קירור נאותה באחסון והעברת מוצרים בין המחסן למטבח העסק. במהלך הביקורת נצפתה עגלת סופר עמוסה בבשר בקר מאוחסנת במעבר בין המחסן למטבח העסק – לכל הפחות למשך 40 דקות. הדבר מהווה סכנת התפתחות חיידקים פתוגניים.
  • הפשרת מוצרי בשר מתבצעת בניגוד להנחיות. במהלך הביקורת הושמדו 8 ק"ג מוצרי עופות לאחר שהופשרו במים עומדים. סכנת התפתחות חיידקים פתוגניים.
  • לא מתבצעת הפרדה מבנית בין מוצרי בקר למוצרי בעלי כנף בתהליך ההפשרה. במהלך ביקורת נצפתה פיילה עם מוצרי דגים מונחת ע"ג פיילה של מוצרי עופות. סכנת זיהום צולב.
  • מוצרים מעובדים חלקית/אחרי טיפול תרמי נשמרים מעבר ליום צריכה. במועד הביקורת נצפו אורז מבושל מתאריך 4.3.24, ירקות חתוכים מתאריך 7-8.3.24 עופות במרינדה מתאריך 7.3.24 ועוד. סכנת התפתחות חיידקים פתוגניים.
  • במקרר העסק נמצאו קופסאות נודלס מוכנות בשלבי אריזה כאשר ישנו מגע ישיר בין תחתית האריזה למוצר מזון שנמצא באריזה אחרת. סכנת זיהום צולב.
  • חלק מהציוד נמצא שבור. דלת מקפיא פרונט נמצאה שבורה.
  • במהלך הביקורת נצפו ביצים טריות נשמרות ללא קירור כנדרש.
  • במועד הביקורת נצפו רולים של סושי שהוכנו מראש. מדובר במוצר רגיש שיש להרכיבו רק במועד ההזמנה.
  • ביצים טריות נשמרות בעמדת ההכנה ללא קירור כנדרש.

הצו המלא של משרד הבריאות:

The post שיא השיאים: משרד הבריאות הוציא צו סגירה למסעדת "ווק סטריט (פלפלת)" שבתוך רמב"ם בעקבות "סכנה ממשית לבריאות הציבור" appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
אסון נמנע בחיפה: גג מסעדת "רובן" קרס, לא היו נפגעים https://krayot.com/archives/59350 Sun, 18 Feb 2024 10:36:56 +0000 https://krayot.com/?p=59350 מאיחוד הצלה נמסר, כי גג מבנה חיצוני של מסעדה ברחוב הגליל בנווה שאנן בחיפה קרס.…

The post אסון נמנע בחיפה: גג מסעדת "רובן" קרס, לא היו נפגעים appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
מאיחוד הצלה נמסר, כי גג מבנה חיצוני של מסעדה ברחוב הגליל בנווה שאנן בחיפה קרס.

מתנדבי איחוד הצלה שהוזעקו למקום מדווחים, כי למקום נגרם נזק, אך אין נפגעים.

גג מסעדת רובן קרס | צילום: דוברות איחוד הצלה

The post אסון נמנע בחיפה: גג מסעדת "רובן" קרס, לא היו נפגעים appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
הבעלים החדשים של "שופרסל": האחים אמיר שהחלו ממינימרקט קטן בקריות https://krayot.com/archives/59291 Thu, 15 Feb 2024 14:12:19 +0000 https://krayot.com/?p=59291 25 שנים לאחר שנכנסו לתחום הקמעונאות המזון עם הקמת מינימרקט קטן בקרית ביאליק, האחים יוסי…

The post הבעלים החדשים של "שופרסל": האחים אמיר שהחלו ממינימרקט קטן בקריות appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
25 שנים לאחר שנכנסו לתחום הקמעונאות המזון עם הקמת מינימרקט קטן בקרית ביאליק, האחים יוסי (56) ושלומי (54) אמיר, בניו של ראש עיריית נשר לשעבר, דוד עמר ז"ל, עולים ל"ליגה של הגדולים" והופכים לבעלי השליטה בקמעונאית המזון והפארם הגדולה בישראל – שופרסל.

על פי הדיווחים, האחים אמיר צפויים למנות את עצמם ליו"ר ומנכ"ל של הרשת לאחר שהגופים המוסדיים המחזיקים בשופרסל החליטו למכור להם כ-25% מהמניות תמורת כ-1.5 מיליארד שקל.

The post הבעלים החדשים של "שופרסל": האחים אמיר שהחלו ממינימרקט קטן בקריות appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
ראש העיר נשר: "אנשים קנו דברים כמו קבנוס ובגלל שלא היו טילים – הם אכלו הכל" https://krayot.com/archives/58732 Sun, 21 Jan 2024 17:30:17 +0000 https://krayot.com/?p=58732 ראש עיריית נשר התראיין לעופר חדד בחדשות 12 ואמר: ״אנשים הצטיידו במזון שונה כמו קבנוס…

The post ראש העיר נשר: "אנשים קנו דברים כמו קבנוס ובגלל שלא היו טילים – הם אכלו הכל" appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
ראש עיריית נשר התראיין לעופר חדד בחדשות 12 ואמר: ״אנשים הצטיידו במזון שונה כמו קבנוס ובגלל שלא היו טילים הם אכלו את הכל״.

הראיון המלא בחדשות 12.

The post ראש העיר נשר: "אנשים קנו דברים כמו קבנוס ובגלל שלא היו טילים – הם אכלו הכל" appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
תזונה בשעת חירום: חמשת החטיפים המומלצים לחיילות והחיילים בחזית https://krayot.com/archives/58358 Tue, 02 Jan 2024 14:02:09 +0000 https://krayot.com/?p=58358 חיילים בחזית צריכים לאכול טוב. להיות ערניים ומרוכזים הרבה שעות. הדס חרדון, דיאטנית קלינית במכבי…

The post תזונה בשעת חירום: חמשת החטיפים המומלצים לחיילות והחיילים בחזית appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
חיילים בחזית צריכים לאכול טוב. להיות ערניים ומרוכזים הרבה שעות. הדס חרדון, דיאטנית קלינית במכבי שירותי בריאות, ממליצה מה הכי כדאי להכין להם כדי שייקחו איתם בתיק חזרה לצבא וידעו שחושבים עליהם פה בעורף ורוצים בשבילם את הטוב ביותר

עוד לפני 200 שנה נפוליאון הבין שהצבא צועד על קיבתו. חשוב שהחיילים יאכלו טוב כדי להיות מוכנים ללחימה.
תפיסה זו הביאה להמצאת קופסאות השימורים. הם שימשו את החיילים של נפוליאון לפני 200 שנה והם עדיין בשימוש היום. אבל זה לא מספיק. החיילים שלנו צריכים גם אנרגיה זמינה ובריאה. נשנושים בריאים שיספקו להם שומנים מזינים, פחמימות זמינות ומספיק חלבונים. בהתחלה רצינו לפנק את החיילים. הכנו עוגיות ועוגות, חלות לשבת וכמויות של שתיה מתוקה נשלחו לחזית. אבל בואו נודה, גם הם וגם אנחנו רוצים לתת להם משהו יותר מזין מזה. אבל גם טעים כמובן.


חיילים בחזית צריכים לאכול טוב. להיות ערניים ומרוכזים הרבה שעות, להרגיש טוב וגם להצליח לישון שינה מעוררת, גם אם היא קצרה. החטיפים שהם לוקחים צריכים גם להיות קלים במשקל ושניתן פשוט להוציא ולאכול ברגע. בדיוק בשביל זה הכנו לכם 5 המלצות ומתכון אחד מה הכי כדאי להכין להם כדי שייקחו איתם בתיק חזרה לצבא וידעו שחושבים עליהם פה בעורף ורוצים בשבילם את הטוב ביותר.

  • פיצוחים – אגוזי מלך, שקדים, גרעיני חמניה ודלעת טבעיים. השומנים האלה, עשירים בקלוריות ולכן גם יתרמו לתחושת השובע שלהם וגם ישמרו על רמות סוכר גבוהות לאורך זמן. מדובר בשומנים בריאים שעוזרים למנוע מצבי דלקת ולכן הם יעזרו לשמור על מערכת חיסון חזקה ופעילה.
  • פירות יבשים צימוקים טבעיים, תאנים מיובשות ותמרים יספקו לחיילים שלנו בוסט של סוכר טבעי שיתן להם כח להיות פעילים וממוקדים.
  • חטיפי אנרגיה טבעיים– קיימים חטיפי אנרגיה רבים שמבוססים על תמרים, טחינה או חמאת בוטנים, קקאו וגרעינים. חטיפים כאלה יספקו אנרגיה גבוהה לאורך זמן וגם ניתן ממש בקלות להכין כאלה בבית.
  • שימורי טונה שהם ארוחה לאחרונה קיימים בסופרים שימורי טונה משודרגים. למשל: שימורי טונה עם בורגול, עם עדשים, עם פסטה, עם גרגירי חומוס ועוד. ארוחה כזו היא גם טעימה, מאד מזינה וגם לא תופסת הרבה מקום בתיק. מומלץ!
  • חטיף החלבוןהחיילים שלנו צריכים גם הרבה קלוריות וגם הרבה חלבון. חטיפים כאלה יכילו את שניהם. ממליצה להכין בבית. במידה וקונים, עדיף לבחור כאלו עם כמה שפחות סוכר מוסף.

מתכון לחטיף חלבון בהכנה ביתית:

מצרכים ל 10 חטיפי חלבון:

1.5 כוסות של חמאת בוטנים /חמאת שקדים/כל חמאת אגוזים שאוהבים

¼ כוס מייפל טבעי או דבש

¼ כפית מלח

¾ כוס אבקת חלבון מי גבינה/ אבקת חלבון סויה ( 90 גר')

לציפוי- 100 גר' שוקולד מריר מומס.

הוראות הכנה: מערבבים את כל החומרים מלבד השוקולד עד שמתקבל מרקם של בצק

מרפדים בתבנית מרובעת של 12X12 או שמכדררים לכדורים. מצפים בשוקולד או טובלים את הכדורים ומכניסים למקפיא להתייצבות.

כל חטיף מכיל 10 גר' חלבון ו 267 קלוריות.

בתאבון לחיילים ולחיילות שלנו ושיחזרו בריאים ושלמים!

הכותבת: הדס חרדון, דיאטנית קלינית, מרכזת מרפאת טרשת נפוצה, דיאטנית פוריות ואחראית תחום נפרולוגיה, מכבי שירותי בריאות מחוז צפון

The post תזונה בשעת חירום: חמשת החטיפים המומלצים לחיילות והחיילים בחזית appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
אלעד ברדיצ'ב שהקים את רשת "חומוס ברדיצ'ב" הלך לעולמו בגיל 39 https://krayot.com/archives/57233 Tue, 17 Oct 2023 08:14:34 +0000 https://krayot.com/?p=57233 אלעד ברדיצ'ב מחיפה, שהקים את רשת חומוס ברדיצ'ב, לה חמישה סניפים ברחבי העיר הלך לעולמו…

The post אלעד ברדיצ'ב שהקים את רשת "חומוס ברדיצ'ב" הלך לעולמו בגיל 39 appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
אלעד ברדיצ'ב מחיפה, שהקים את רשת חומוס ברדיצ'ב, לה חמישה סניפים ברחבי העיר הלך לעולמו בגיל 39 לאחר שלפני כשבועיים התמוטט מסיבה לא ברורה בזמן ששהה בחנות איקאה בקרית אתא עם שניים מילדיו. מאז האירוע, אלעד היה מאושפז בבית החולים כשהוא מחוסר הכרה והבוקר כאמור הוא נפטר.

אלעד ברדיצ'ב נולד וגדל במשפחה חילונית לזוג הורים רופאים ובבגרותו חזר בתשובה והפך לחסיד ברסלב.

הלוויתו תתקיים היום (שלישי) בשעה 14:45 בבית העלמין שדה יהושע (כפר סמיר), שער ברוש, חיפה. יהי זכרו ברוך.

The post אלעד ברדיצ'ב שהקים את רשת "חומוס ברדיצ'ב" הלך לעולמו בגיל 39 appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
אוניקס – מסע קולינרי עולמי בעיר התחתית בחיפה https://krayot.com/archives/57073 Mon, 02 Oct 2023 10:04:40 +0000 https://krayot.com/?p=57073 מסעדת אוניקס חוגגת שנה של חוויית פיין דיינינג, מחדשת את התפריט ומרחיבה את פעילותה: החל…

The post אוניקס – מסע קולינרי עולמי בעיר התחתית בחיפה appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
מסעדת אוניקס חוגגת שנה של חוויית פיין דיינינג, מחדשת את התפריט ומרחיבה את פעילותה: החל משעות הצהריים ועד הלילה, כולל סדנאות שף ואירועי קונספט פרטיים בקומת הגלריה, וכל זאת במסע קולינרי חובק עולם

מי שמכיר אבני חן מבין את יופייה של אבן האוניקס, וכך בדיוק גם הכניסה למסעדה בשם זה –משדרת פאר והדר עם טאץ' עיצובי אמנותי חדשני ואווירה של חו"ל.

מסעדת השף, בבעלותו של מזהר הווארי, ממוקמת מול השער של נמל חיפה ומציעה תפריט בהשראות מהמטבחים העולמיים. בימים אלה חוגגת המסעדה שנה להקמתה ומזמינה אתכם ליהנות מחוויה קולינרית בלתי נשכחת במתכונת חדשה החל מהצהריים.

על התפריט אמון השף הירושלמי ג'וני גוריק, בוגר בתי ספר גבוהים לקולינריה בצרפת, שבישל למלכים, נשיאים ושגרירים. גוריק מתהדר במדליות זהב מתחרויות בינלאומיות ואף שפט בטופ שף בדובאי. גוריק חזר לארץ כדי להביא את הקולינריה העילית וכדי להגדיר מחדש את חווית הפיין דיינינג, היוקרתית והמסוגננת.

עיקר התמחותו של גוריק היא המטבח הצרפתי והאיטלקי הקלאסי, אך עם נגיעות מודרניות וטכניקות מולקולריות הניכרות בכל מנה.

המנות בתפריט מותאמות לשרינג בין הסועדים ונעות בין סגנונות מגוונים מאוד: מאוכל בלקני דרך השפעות אסייתיות כמו תאילנד ויפן ועד קלאסיקות צרפתיות.

מהתפריט של מסעדת אוניקס (צילום: דוד ששון)

בין המנות החדשות בתפריט: מגיוזה ירקות – בצק ממולא בירקות, ואטריות אורז, מבושל על אדים (65 שקלים); עלי גפן ילינג'י בשמן זית, אורז סורי, ומיץ רימונים (45 שקלים); צ'י קופטה אגוזי מלך, חיטה קלויה ומתובלת, פלפלים מתוקים ומיץ רימונים (42 שקלים); טרטר דג ים מקומי, ברוסקטה פיקנטית ועשבי תיבול (48 שקלים); שקדי עגל ברוטב יין אדום, שום קונפי, פטריות שימג'י, עגבניות מיובשות וערמונים מזוגגים (75 שקלים).

בתפריט הקינוחים ניתן ליהנות מלילות בירות – סולת חלב, קרם מסקרפונה, מי ורדים, ופיסטוקים; הלנה היפה – אגס מבושל במי סוכר וניל, ממולא בקרמל מלוח על תחתית של קראמבל, מקושט בפרחים אכילים; עוגת היער השחור – אינטרפרטציה של השף לעוגה כקינוח על בסיס קוביות טורט ומעליו קרם שנטילי דובדבנים עם ג'ל דובדבנים, בעיטור פרחים אכילים; פבלובה עם שוקולד לבן בתוספת פירות יער, ופחזנית במילוי קרם מישמיש עם דיסקית סבלה וטופ ג'ל מישמיש ובעיטור פרחים אכילים. המחיר לקינוח: 55-45 שקלים.

השף גוריק, יש לציין, מעביר גם סדנאות של טעימות בחמישה חושים בשילוב עם "סיפורים על הבר" אודות חומרי הגלם, שלבי ההכנה ופולקלור קולינרי.

לרשות האורחים בר אלכוהול קוקטיילים עשיר ומגוון. כמו כן קיימת במקום קומת גלריה ייחודית המיועדת לאירועים – החל מימי הולדת וכלה באירועי קונספט עסקיים.

אוניקס ONYX, העצמאות 104 חיפה

שעות פתיחה: ראשון-שבת, 24:00-12:00

אתר: https://onyxhaifa.co.il

טל': ‎04-6600600

The post אוניקס – מסע קולינרי עולמי בעיר התחתית בחיפה appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
האקזיט של דודו אוטמזגין: קשת טעמים רוכשת את הרשת שלו לפי שווי של 50 מיליון שקל https://krayot.com/archives/56826 Tue, 19 Sep 2023 10:36:15 +0000 https://krayot.com/?p=56826 רשת קמעונאות המזון קשת טעמים הודיעה היום (שלישי) כי היא רוכשת את רשת הפטיסרי בוטיק…

The post האקזיט של דודו אוטמזגין: קשת טעמים רוכשת את הרשת שלו לפי שווי של 50 מיליון שקל appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
רשת קמעונאות המזון קשת טעמים הודיעה היום (שלישי) כי היא רוכשת את רשת הפטיסרי בוטיק דודו אוטמזגין בכ-50 מיליון שקלים. בחדשות 12 דווח כי במסגרת הרכישה רכשה קשת טעמים את השליטה בדודו אוטמזגין, תושב קרית ים, ותמזג אליה את פעילותה, תוך שמירה על המותג כמותג עצמאי.

קשת טעמים הוקמה על ידי אריאל לכט לפני עשרים שנה, והיא מספקת מבחר של מוצרים מחו"ל ומישראל. כיום החברה מנוהלת על ידי דני גרינברג, מעסיקה כ-2,000 עובדים בישראל ומפעילה 25 סניפים ברחבי הארץ, מנהריה, הקריות, חיפה ועד באר שבע, והיא פועלת 364 ימים בשנה. הרשת מציעה מגוון מחלקות לצרכן הישראלי, בהן מעדניית גבינות, קפואים, קצביה וכמובן שירות משלוחים עד הבית. לצד אלו, הרשת מתגאה במחלקת אוכל מוכן שמיוצר במטבח חדשני ששייך בלעדית לרשת.

מייסד קשת טעמים, איש העסקים אריאל לכט

רשת הפטיסרי בוטיק דודו אוטמזגין הוקמה בשנת 1998 ופרוסה בכל הארץ. מייסדה דודו אוטמזגין, תושב הקריות, החל את דרכו בתחום כבר עם שחרורו מהצבא. "קשת טעמים הפכה למותג מוביל המבודל מכל שוק קמעונאות המזון בישראל עם מחלקות ייחודיות בשוק המזון בישראל. הרכישה הנוכחית מביאה לסינרגיה מדהימה שתייצר לרשת קשת טעמים בידול נוסף עם שותף מוביל ואיכותי", אומר לכט.

"מהלך שובר שוויון". סניף קשת טעמים במפרץ חיפה

בתוכנית: סניפים מחוץ לישראל

דודו אוטמזגין, שלפני כארבע שנים היה במגעים למכירת הרשת שלא הבשילו, סיפר לגלובס כי בשנה הקרובה תפתח הרשת גם סניפים מחוץ לישראל. "קשת טעמים קנתה את המותג כדי לפתח אותו. מעבר לזה, אנחנו חושבים על דרכים חדשות להתפתח במגוון מוצרים שנשווק.

"נכפיל ונשלש את סניפי הבוטיק, כשההשקעה בכל אחד מהם עומדת על כמיליון שקל, וגודלם לא יעלה על 30-40 מ"ר. המטרה היא לתת חוויה קולינרית מבחינת האווירה, המוצר, השירות והאריזה. הסניף הראשון שנפתח בחו"ל יהיה בניו יורק בשנה הקרובה, ואנחנו במגעים גם בברצלונה".

"ברכישת רשת הפטיסרי של דודו אנחנו מתעתדים להיות חלק ממותג עילית מקומי, ולהביא אותו לחו"ל – זה היתרון היחסי שלנו על פני הרשתות האחרות", אומר לגלובס קינן ממן, משנה למנכ"ל קשת טעמים.

קשת טעמים

"איחוד הפעילות בין שניים מהמותגים החזקים בשראל"

עו"ד שי פניני, מבעלי משרד עורכי הדין פניני ושות' וסגן יו"ר לשכת עורכי הדין במחוז חיפה, ליווה את העסקה ומסר לאתר חדשות חיפה והקריות: "ניהול עיסקה בסדר גודל שכזה מהבחינה המשפטית היה די מורכב אך כמובן ששמחתי לקחת חלק בעיסקה מעניינת ומורכבת על מנת להוביל לאיחוד הפעילות בין שניים מהמותגים החזקים בישראל".

ליווה את העסקה. עו"ד שי פניני | צילום: מיכה בריקמן

The post האקזיט של דודו אוטמזגין: קשת טעמים רוכשת את הרשת שלו לפי שווי של 50 מיליון שקל appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
לאחר למעלה ממיליון צפיות באתר חדשות חיפה והקריות: בעלת מסעדת רפאלו בביג קריות מגיבה לסערה https://krayot.com/archives/56059 Sat, 05 Aug 2023 15:00:46 +0000 https://krayot.com/?p=56059 ״הוצפתי במאות הודעות מפרגנות וקיבלתי תמיכה ציבורית גורפת. כך נראית דיקטטורה, לא דמוקרטיה. שוקלת את…

The post לאחר למעלה ממיליון צפיות באתר חדשות חיפה והקריות: בעלת מסעדת רפאלו בביג קריות מגיבה לסערה appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
״הוצפתי במאות הודעות מפרגנות וקיבלתי תמיכה ציבורית גורפת. כך נראית דיקטטורה, לא דמוקרטיה. שוקלת את צעדיי כנגד רשת ביג״, אומרת גלית אביצרור, לאחר שהתיעוד בו "נכנסה בכח" למתחם ביג קריות למרות שבעלי המתחם חסם את הכניסה למקום באמצעות מאבטחים, חצה את רף המיליון צפיות באתר חדשות חיפה והקריות
– טלי ליבמן

״אני עדיין ממתינה שביג יציעו לי פיצוי הולם, אבל אם לא יציעו, אני אשקול את צעדיי״ – כך אומרת גלית אביצרור, מבעלי מסעדת "רפאלו" במתחם ביג קריות לחדשות חיפה והקריות אחרי שהמאבטחים ניסו למנוע ממנה להיכנס למסעדה שבבעלותה.

התיעוד שהתפרסם בחדשות חיפה והקריות וזכה למעל למיליון צפיות, 26,000 לייקים ואלפי תגובות ושיתופים, עורר סערה ברשת. ״הוצפתי במאות הודעות מפרגנות וקבלתי תמיכה ציבורית גורפת״ מספרת אביצרור לחדשות חיפה והקריות, ״מה שנעשה כאן זה ההיפך מדמוקרטיה, כך נראית דיקטטורה במיטבה ואני לא אסכים לזה״.

המקרה המדובר ארע ביום שני ה-24 ביולי בו הכריזה רשת ביג על השבתת כל מתחמי ביג בעקבות אישור חוק צמצום עילת הסבירות בכנסת ישראל. ״אני הגעתי לעבוד, זאת זכותי אך בפועל המאבטחים חסמו את הכניסה וניסו למנוע ממני להיכנס, וגם לא נתנו לאנשים אחרים להיכנס״ אני לא ויתרתי. לא הגיוני שאפסיד יום עבודה. פעמיים הפסדתי ימי עבודה, מבחינתי לא תהיה פעם שלישית״.

״הסרטון עשה רעש ציבורי חזק וקבלתי פידבקים מדהימים כמו״אלופה! צודקת! אנחנו מגיעים לאכול אצלך! מלכה כל הכבוד! כך נראית מנהיגות ועוד ועוד. אני באתי מתוך הכאב האישי שלי אבל נדרש פה שאנשים יפסיקו לפחד".

בינתיים כאמור ממתינה אביצרור לפיצוי שיגיע מרשת ביג אבל כפי שהיא מדגישה אם לא תגיע ההצעה, היא בהחלט תשקול את צעדיה.

The post לאחר למעלה ממיליון צפיות באתר חדשות חיפה והקריות: בעלת מסעדת רפאלו בביג קריות מגיבה לסערה appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
לכבוד יום האבוקדו https://krayot.com/archives/56135 Mon, 31 Jul 2023 01:23:00 +0000 https://krayot.com/?p=56135 הידעתם שב31.7 חל יום האבוקדו הבינלאומי? אז בואו נעשה כבוד לאבוקדו כי בהחלט מגיע לו.…

The post לכבוד יום האבוקדו appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
הידעתם שב31.7 חל יום האבוקדו הבינלאומי? אז בואו נעשה כבוד לאבוקדו כי בהחלט מגיע לו. ג'ני זיסלין, דיאטנית קלינית במחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות, מסבירה על הערכים התזונתיים, סוגי השומנים הטמונים בפרי המבוקש וגם: טיפ להבשלת האבוקדו

אבוקדו הוא פרי כל כך פופולרי בגלל טעמו הייחודי ומרקמו המאפשר לו להשתלב כמעט בכל מנה (מתוקה או מלוחה).

מהיכן הוא מגיע אלינו ? מוצאו מאמריקה המרכזית עוד מלפני כאלפיים שנה, כיום התפוצה שלו כמעט בכל האזורים הטרופיים והסובטרופיים בכדור הארץ.

אחת הסיבות שהפך לפרי כל כך מבוקש הוא בזכות הערכים התזונתיים שלו

אבוקדו עשיר בוויטמין E, הנחשב נוגד חמצון חזק מאוד המגן מפני מחלות לב וכלי דם, וקשור לתהליכי הזדקנות העור, לכן אנחנו רואים שימוש באבוקדו גם בקוסמטיקה !

אבוקדו עשיר מאוד במגנזיום ואשלגן, מינרלים המצויים בכמות גבוהה בדיאטת DASH בשל תרומתם להפחתת ביתר לחץ דם ושמירה על קצב לב תקין.

כמו כן עשיר בחומצה פולית, ויטמין K, ויטמין A, ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B ועוד נוספים.

ומה לגבי סוג השומנים באבוקדו ?

השומנים באבוקדו שייכים לשומנים בלתי רווים כמו גם השמן זית, הטחינה, אגוזים ושקדים, גרעינים וזרעים. מדובר בשומנים חשובים ובריאים מאוד !! בהשוואה לשומנים רווים שיש בחמאה, בשרים שמנים וטראנס שיש במרגרינה ובשימוש רב במאפים למיניהם. שומנים בלתי רווים מכילים פיטוסטרולים שנמצאו כתורמים להפחתת LDL (כולסטרול "הרע" בדם).

בנוסף אכילה של אבוקדו בשילוב עם ירקות ופירות תשפר ספיגה של ויטמינים מסיסי שומן הנמצאים בהם.

מניחה שכבר שכנעתי אתכם לשלב אבוקדו בתזונה שלכם, אבל הנה עוד יתרון, אבוקדו עשיר בסיבים תזונתיים שתורמים לתפקוד תקין של מערכת העיכול, מפחיתים סיכון לסרטן מעי גס וסוגי סרטן נוספים, מעכבים ספיגת סוכר בדם ומגבירים תחושת שובע.

בפינת הטיפים

טיפ להבשלת האבוקדו: לריכוך אבוקדו נשתמש בפירות כמו בננה או תפוח אשר פולטים תרכובת כימית אורגנית בשם אתן ובכך מסייעת להבשלה מוקדמת יותר.

טיפ להארכת חיי מדף של אבוקדו: להשתמש בלימון, הלימון יגן על האבוקדו מפני השחרה.

נסיים במתכון לגוואקמולי, מטבל אבוקודו שמקורו במטבח המקסיקני. הוא טעים, בריא וקל מאוד להכנה !

רכיבים:

  • 3 אבוקדו בשלים

  • 2 כפות מיץ לימון

  • 1 עגבנייה

  • 1/2 בצל סגול קצוץ

  • חופן כוסברה

  • מלח לפי הטעם
  • 1 פלפל צ'ילי ירוק

הוראות הכנה:

  1. חותכים את האבוקדו לחצי, מוציאים את הגלעין ובעזרת כף מוצאים את האבוקדו. מעבירים אל קערה גדולה.
  1. מוסיפים לקערה מיץ לימון ומועכים עם מזלג עד לקבלת המרקם הרצוי. מוסיפים פלפל צ'ילי קצוץ, בצל, קצוץ, עגבנייה (ללא הליבה) קצוצה, כוסברה קצוצה ומלח. מערבבים היטב. בתאבון !

הכותבת: ג'ני זיסלין, דיאטנית קלינית, מכבי שירותי בריאות, מחוז צפון

The post לכבוד יום האבוקדו appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>