חדשות טירת כרמל - חדשות חיפה והקריות https://krayot.com/חדשות/חדשות-טירת-כרמל עדכוני חדשות חיפה, הקריות, נשר והצפון Sun, 21 Apr 2024 11:57:15 +0000 he-IL hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.2.2 בשירותי הדם של מד"א קוראים לציבור לבוא ולתרום דם לפני ובימי חול המועד https://krayot.com/archives/60985 Sun, 21 Apr 2024 11:57:12 +0000 https://krayot.com/?p=60985 גם השנה, בצל מלחמת "חרבות ברזל" צפויים לפקוד רבבות בני אדם את שמורות הטבע ואתרי…

The post בשירותי הדם של מד"א קוראים לציבור לבוא ולתרום דם לפני ובימי חול המועד appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
גם השנה, בצל מלחמת "חרבות ברזל" צפויים לפקוד רבבות בני אדם את שמורות הטבע ואתרי בילוי במהלך חג הפסח. במגן דוד אדום ערוכים בהתאם ויפעלו במהלך החג בהערכות מיוחדת בתיאום מלא עם משטרת ישראל, פיקוד העורף ושאר כוחות הביטחון תוך דגש על מקומות התיירות הפופולאריים.

בערב חג הפסח כשעם ישראל יסבו לשולחן הסדר מאות עובדי ומתנדבי מד"א ישהו בכוננות בתחנות מד"א ברחבי הארץ ויוזנקו להעניק מענה רפואי מהיר, מקצועי ויעיל לכל קריאת חירום. כוחות מד"א שיפעלו בימי החג ובחול המועד יתוגברו בחובשים ופראמדיקים באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי חירום על מנת להמשיך ולהעניק סיוע רפואי מציל חיים לכל מי שיזדקק לכך. מסוקי מד"א-הצלה אייר בצפון הארץ ובדרומה יעמדו בכוננות וספינת הטיפול נמרץ וסירת הים-בולנס של מד"א יפעלו בכנרת ובחופי אילת. ביכולתן של הסירות הייחודית להגיע אל כל נקודה בחופים, מבלי לעגון במזח. כך, הן יכולות להעניק שירות רפואי מהיר, יעיל ונרחב בים ובחופים. ספינת הטיפול נמרץ וסירת הים-בולנס של מד"א חוסכות דקות קריטיות של הצלת חיים ומאפשרות הענקת טיפול רפואי בתוך המים עצמם, בין היתר במקרים של חבלות וטביעות.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "במיוחד בימים אלו, מד"א ערוך ביבשה, באוויר ובים. הכוחות מתודרכים וערוכים לכל תרחיש אפשרי במהלך החג במטרה להעניק סיוע רפואי מיידי. על מנת שהחג יעבור בשמחה וללא פגיעות מיותרות בנפש. אני פונה לציבור לתת יתר תשומת לב לבטיחות הילדים בזמן שמתארחים מחוץ לבית, לשמור על כללי הבטיחות בטיולים בטבע, לנהוג בבטחה בכבישים ולשמור על הנחיות פיקוד העורף. בכל צורך רפואי יש להזעיק את כוחות מד"א באמצעות קו החירום 101 או באפליקציית 'מד"א שלי'. השנה נזכור כולנו את 133 החטופים בהם גם מתנדבי מד״א שעדיין לא חזרו ונתפלל לשובם המהיר לחיק משפחותיהם. אני מאחל לכל בית ישראל חג פסח שמח, כשר ושקט".

בשירותי הדם של מד"א קוראים לציבור לתרום דם בעמדות התרמות הדם של מגן דוד אדום שמוצבות בקניונים, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים ברחבי הארץ. מידע על מיקום עמדות התרמות דם ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam או בטלפון 03-5300400

The post בשירותי הדם של מד"א קוראים לציבור לבוא ולתרום דם לפני ובימי חול המועד appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
תושבי טירת כרמל קבעו: חגיגות יום העצמאות ה-76 יתקיימו במתכונת מצומצמת בדגש על אחדות וקהילתיות https://krayot.com/archives/60752 Sun, 14 Apr 2024 18:37:11 +0000 https://krayot.com/?p=60752 יום העצמאות בטירת כרמל יצוין השנה במתכונת מצומצמת, בדגש על קהל הילדים והקהילה, תוך רגישות…

The post תושבי טירת כרמל קבעו: חגיגות יום העצמאות ה-76 יתקיימו במתכונת מצומצמת בדגש על אחדות וקהילתיות appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
יום העצמאות בטירת כרמל יצוין השנה במתכונת מצומצמת, בדגש על קהל הילדים והקהילה, תוך רגישות והתחשבות ברוח התקופה ובמצב הביטחוני. כך החליט היום (רביעי) ראש העיר, דודו כהן, בתום סדרת התייעצויות עם הגורמים העירוניים הרלוונטיים ובעקבות סקר תושבים שנערך בימים האחרונים.

בשבוע שעבר, ובהתאם למדיניות שקיפות ושיתוף הציבור שמוביל ראש העיר, הופץ סקר בקרב תושבי טירת כרמל, שבו הם התבקשו לציין כיצד, לדעתם, יש לחגוג את יום העצמאות ה-76 בעיר.

בסקר השתתפו 2,014 תושבים מכל הגילים: 51.2 אחוז סברו שיש לחגוג באופן מצומצם, 35.3 אחוז סברו כי יש לבטל את האירועים לחלוטין, ו-13.5 אחוז בלבד סברו כי יש לקיים את אירועי החג במתכונת הרגילה כמדי שנה.

ראש העירייה דודו כהן קיים ישיבה עם גורמים בעירייה ובמתנ"ס, במהלכה הנחה אותם לגבש בימים הקרובים תוכנית מותאמת, כך שהעיר תחגוג את יום העצמאות ברגישות וברוח התקופה, עם דגש על אמנים מקומיים ותכנים לילדים ולכל המשפחה.

במו כן הוחלט, כי השנה לא יתקיים מופע זיקוקי די-נור באירועי יום העצמאות, ובמקומו יתקיים לראשונה בעיר, מופע רחפנים שיציגו מגוון סמלים מרהיבים וצבעוניים, שילוו במוזיקה חגיגית וייצרו מופע עוצר נשימה.

ראש העירייה דודו כהן: "קיום אירועי יום העצמאות בתקופת מלחמה ושכול, כאשר 133 חטופות וחטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס, הוא אתגר עצום. נוכח הנסיבות והטרגדיה הלאומית, שיתפנו את הציבור בהתלבטות האם לקיים אירועים כרגיל, במתכונת מצומצמת או לבטלם לחלוטין. התוצאות החד משמעיות הובילו אותי להנחות את כל הגורמים העירוניים לגבש תוכנית, שבמסגרתה נוכל לציין את יום העצמאות ה-76 בגאווה וברגישות, בדגש על האחדות והקהילתיות בטירת כרמל. לעולם לא ניתן לאויבינו לגבור על הרוח הישראלית".

בתמונות: אירועי יום העצמאות בטירת כרמל, בשנה שעברה | צילומים: דוד עקיבא, דוברות עיריית טירת כרמל

The post תושבי טירת כרמל קבעו: חגיגות יום העצמאות ה-76 יתקיימו במתכונת מצומצמת בדגש על אחדות וקהילתיות appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
בזכות פנייה בהולה של עורך הדין לבית המשפט: משאית, שהייתה מעורבת בתאונה קטלנית ונתפסה על ידי המשטרה, שוחררה תוך פחות מחודש https://krayot.com/archives/60549 Mon, 08 Apr 2024 10:32:28 +0000 https://krayot.com/?p=60549 משאית, שהובילה מזון בקירור לחיילים בבסיסים, נתפסה לצורכי חקירה על ידי המשטרה, לאחר שהייתה מעורבת…

The post בזכות פנייה בהולה של עורך הדין לבית המשפט: משאית, שהייתה מעורבת בתאונה קטלנית ונתפסה על ידי המשטרה, שוחררה תוך פחות מחודש appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
משאית, שהובילה מזון בקירור לחיילים בבסיסים, נתפסה לצורכי חקירה על ידי המשטרה, לאחר שהייתה מעורבת בתאונה בכביש 4, במהלכה נהרג רוכב אופניים קשיש. בעלי המשאית, שהוא עצמו לא נהג בה בעת התאונה, פנה לעו"ד משה בורנשטיין בבקשה שיפעל במהרה לשחרור המשאית, שכן לדבריו נגרם לו נזק כלכלי כבד. עו"ד בורנשטיין הצליח לעשות את הבלתי ייאמן, והמשאית הושבה לבעליה

ב-26 בפברואר, בסביבות השעה 08:30, אירעה תאונת דרכים קטלנית בכביש 4, סמוך לכניסה הדרומית לטירת כרמל. משאית בשירות צה"ל, שהובילה מזון בקירור, פגעה ברוכב אופניים קשיש שעקף אותה מימין. הקשיש נפצע באורח אנוש ומת מפצעיו.

בהוראת המשטרה, המשאית נתפסה על ידי מדור הבוחנים לצורכי חקירה ואיסוף ראיות והועברה למגרש האחסון בגרר "מטרו". המזון הרב במשאית, שיועד לחיילים בבסיסים השונים בצפון, הוחזר לבסיס המזון.

בחלוף שלושה שבועות מהתאונה, כשהמשאית עדיין מוחזקת במשטרה, פנה בעליה, שהוא עצמו לא נהג בה בעת התאונה, לעו"ד משה בורנשטיין, בבקשה שישחרר עבורו את המשאית באמצעות פנייה לבית המשפט. בעלי המשאית הסביר לעו"ד בורנשטיין, כי עקב השבתתה נגרם לו נזק כספי כבד.

עו"ד בורנשטיין הגיש בקשה דחופה לבית המשפט לשחרור המשאית. בבקשה טען עו"ד בורנשטיין, כי לבעלי המשאית נגרם נזק כלכלי כבד כתוצאה מהשבתתה. כמו כן הוא טען, כי שלושה שבועות הם די והותר זמן עבור המשטרה לאסוף ראיות פורנזיות ואחרות מהמשאית לצורך מיצוי החקירה.

כשבוע לאחר הגשת הבקשה, התקיים בבית המשפט דיון בהשתתפות עו"ד בורנשטיין ורכז הבוחנים של מדור הבוחנים בחיפה, רס"ב נאדי מזאריב. האחרון, שהשתכנע מהטיעונים שהעלה עו"ד בורנשטיין, החליט לשחרר את המשאית, בכפוף לחתימת הנהג, שהיה מעורב בתאונה, על מסמכים שונים במשרד הבוחנים. לאחר מכן ועוד באותו היום, המשאית שוחררה והושבה לבעליה.

עו"ד בורנשטיין: "בגרר 'מטרו' אמרו לי ששברתי שיא, שכן זו הפעם הראשונה שבה משאית שהייתה מעורבת בתאונת דרכים קטלנית משוחררת בתוך פחות מחודש. הם אמרו לי שזה בדרך כלל לוקח חמישה-שישה חודשים, ושיש אצלם משאית שמוחזקת כבר מספר שנים, שכן המשפט שקשור אליה עדיין מתנהל".

The post בזכות פנייה בהולה של עורך הדין לבית המשפט: משאית, שהייתה מעורבת בתאונה קטלנית ונתפסה על ידי המשטרה, שוחררה תוך פחות מחודש appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
ראש העיר טירת כרמל הנבחר: "היה פה קמפיין מכוער ונבזי; נשדר את ישיבות המועצה בשידור חי; לא אפגע בפרנסה של עובדי העירייה" https://krayot.com/archives/60190 Mon, 25 Mar 2024 08:52:16 +0000 https://krayot.com/?p=60190 ראש העיר הנבחר של טירת כרמל, דודו כהן, התראיין ל"בראש החדשות" ודיבר על החלום שהפך…

The post ראש העיר טירת כרמל הנבחר: "היה פה קמפיין מכוער ונבזי; נשדר את ישיבות המועצה בשידור חי; לא אפגע בפרנסה של עובדי העירייה" appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
ראש העיר הנבחר של טירת כרמל, דודו כהן, התראיין ל"בראש החדשות" ודיבר על החלום שהפך למציאות, על חגיגות הניצחון החסרות ללא אימו, האתגרים המרכזיים שעומדים בפניו, היעילות שמתכוון להכניס לעבודת העירייה, השיחה שקיים עם יריבו בבחירות – אלי כהן, הקואליציה הרחבה שהוא פועל להקים, פרויקט המטרונית, ובעיקר הרבה כוונות לעשות טוב לתושבי העיר
באדיבות אתר בראש החדשות

בחירתו של דודו כהן לראשות העיר טירת כרמל תיכתב ותיחתם בספרי ההיסטוריה של העיר. על הדרך כנגד כל הסיכויים, האמונה בצדקת הדרך שלו, והכוונות להפוך את העיר למקום הרבה יותר טוב.

ישבנו עם דודו לשיחה אישית פתוחה, רגע לפני הכניסה ללשכת ראש העיר, וגילינו אדם אשר ער לכל מכאוביה של העיר ותושביה, שניגש לתפקיד הכי בכיר בעיר בלב פתוח ובנפש חפצה, על מנת להפוך את העיר בה הוא גדל למקום שבו התושב במרכז.

דודו, ספר לי על אותו רגע, שבו נסגרו הקלפיות בסיבוב השני,  התיישבת בכיסא שלך במטה עם הפעילים, והתחלת לראות את התוצאות הזורמות מהקלפיות. 

"זה היה אירוע היסטורי, בסדר גודל שלא היה פה בטירת כרמל אף פעם. הניצחון היה ברור, חד משמעי, חסר תקדים, כמעט 62% שבחרו בי, 8295 איש ואישה, שהביעו באופן ברור ונחרץ את הבחירה שלהם מי ינהיג אותם בחמש השנים הקרובות".

"אני חוויתי את זה כבר בסיבוב הראשון, שכמעט הגענו ל-37% אחוזים, זה היה הפרומו בסיבוב הראשון. בסיבוב השני ידענו שאנחנו במצב טוב, זה היה אירוע היסטורי כי ניצחנו ב-38 קלפיות מתוך 40".

"וכשספרנו פה את הקולות, וראינו את התוצאות, אז לאט לאט הבנו שהפער הוא מאוד משמעותי. באיזשהו שלב ראינו שהפער ממש גדול והסיפור נגמר, וכבר הכריזו עלינו בתקשורת כמנצחים".

"יצאנו החוצה מהמטה שלנו שהפך להיות צפוף לרחבה בחוץ, ולפתע הגיעו אלפי אנשים, באמת באירוע ספונטני חסר תקדים, של דתיים וחילונים, נשים וגברים, חרדים וציונות דתית, ממש אנשים טובים, שפשוט חגגו, שמחו שיש פה שחר של יום חדש".

ספר לנו, מה עבר בך באותו הרגע ? 

"שמחתי שעשינו את זה. זה היה אירוע כנגד כל הסיכויים, זה היה סיפור דוד נגד גוליית קלאסי וניצחנו פה מערכה קשה מאוד, עם הרבה מאוד כוח, הרבה מאוד תקשורת, הרבה מאוד כסף וניצחנו בגלל הרוח, בגלל הערכים, בגלל היושרה, הפשטות, הכנות והסיפור זה לא אני זה התושבים שרצו משהו והם עשו את זה".

עברת דרך ארוכה במערכת הבחירות, שבבת אחת מתגשמת והופכת למציאות, גרמה לך להזיל דמעה ?

"האמת שלא. הדבר היחידי שהיה חסר לי בכל החגיגות היא אמא שלי. שלצערי איננה בקו הבריאות כרגע והיא לא יכלה להיות נוכחת. השתדלתי לא להזכיר אותה כי אם הייתי מזכיר אותה הייתי בוכה".

האם היא יודעת שבנה, דודו כהן, נבחר להיות ראש העיר ?

"אני רוצה להאמין שהיא מרגישה".

האם דודו כהן, הוא סיפור אהבה של שנים רבות ונקודת מפנה בהיסטוריה של העיר או רק גימיק ?

"הסיפור שלי, של דודו, אני דור רביעי פה בטירת כרמל, סבא רבא שלי עלה מעיראק וגר פה באוהלים, צריפים, מעברות, שיכונים, אני נולדתי פה, אני גדלתי פה, אני מכיר את כל המצוקות, מכיר את כל הכאבים, מכיר את הפוטנציאל האדיר אני מאוד אוהב את טירת כרמל, העיר הייתה תקועה במשך עשרות שנים במצב סטאטי, והגיע הזמן לקדם אותה".

"השליחות שלי הייתה 26 בביטחון ועכשיו השליחות שלי בשלטון המקומי בטירת כרמל ביחד עם כל התושבים המדהימים. יש פה תושבים מדהימים בעיר שהם הרוח החיה שלי. אני לא עשיתי את זה התושבים בחרו לעשות מעשה אני רק נתתי להם את האלטרנטיבה לבחור והם עשו את זה ביג טיים".

מה הדברים הראשונים, והדחופים מבחינתך, שאתה מתכוון לעשות עם כניסתך לתפקיד ? 

"קודם כל יש לנו הרבה מאוד אתגרים, יש חשש למלחמה שתפתח בצפון הארץ שאנו מקווים שלא תתרחש, אנחנו חייבים להיות ערוכים, זה בראש סדר העדיפויות כרגע".

"יש לנו מערכת חינוך שצריכה לתת מענה בראשון לספטמבר, ויש לנו קשיים מאוד גדולים במקומות לימוד, ויש לנו מצב כלכלי לא פשוט, אלו אתגרים מאוד משמעותיים לחצי שנה הראשונה ואני הולך לטפל בהם".

כאשר תיכנס להיכל העירייה, מה תאמר לעובדים, שלראשונה מזה עשרות שנים הולכים לעבוד תחת ראש עיר חדש ?

"אבא שלי היה עובד עיריית טירת כרמל, אמא שלי הייתה עובדת עיריית חיפה וחברה בוועד העובדים משך 30 שנה, אני בן של עובדי עירייה, אני מכיר את החשיבות של עובדי העירייה, אני לא מתכוון לפגוע בפרנסה של אף אחד".

אלי כהן | צילום: ראובן קאפוצ׳ינסקי

"אבל כן, אנחנו נכניס יעילות, אקטיביות, תרבות עבודה מתקדמת, אנחנו נשפר את איכות השירות לתושב. צריכים להבין פה שהתושב הוא במרכז, זה לא העובד, זה לא ראש העיר, זה לא הסגנים, זה לא חברי המועצה, מי שבמרכז זה התושב והוא זה שיהיה בראש סדר העדיפות".

האם שוחחת עם חברי מועצת העיר הנבחרים ? מה אמרת להם ?

"אני בקשר איתם, כמעט עם כל חברי המועצה הנכנסת, והולכת להיות פה מועצה וקואליציה רחבה מאוד, שתעבוד למען כלל הציבור, ולא לטובת איזשהו סקטור מסוים או אינטרס מסוים".

האם יצא לך לשוחח עם אליהו כהן בתום הבחירות ?

 "אלי כהן התקשר אלי לפני מספר ימים, ברך אותי, איחל לי בהצלחה, הודיתי לו ואמרתי כי אשמח לשלב כוחות עם כל אחד שאכפת לו מטירת כרמל".

האם יש בך כעס כלפי הקמפיין שהופעל נגדך ?

"היה פה קמפיין מכוער, היה פה קמפיין נבזי, אבל זה מאחורינו, הצהרתי מעל כל במה שמערכת הבחירות הסתיימה, וברגע שהתוצאות פורסמו אנחנו מחבקים את כולם, גם בנאום הספונטני שעשיתי ברחבת העירייה אמרתי את זה, אין יותר יריבים, אין יותר מפלגות, אין יותר סיעות, כולנו צריכים לעבוד למען טירת כרמל".

עיריית טירת כרמל | צילום ארכיון

ישיבות מועצת העיר בשנים האחרונות התנהלו בצורה שזכתה לביקורות שליליות רבות מהציבור, האם בכוונתך לשנות דבר מה בכך ?

"אני הולך לשדר את כל ישיבות המועצה בשידור חי, ולא רק ישיבות מועצה אלא כל דיון שיהיה משמעותי וחשוב, כמו נושא המטרונית, את כל הדיונים האלו אנחנו הולכים לשדר בשידור חי שהציבור ידע מה שיקול הדעת, מה תהליך קבלת ההחלטות, מי התנגד ומי לא התנגד, האם בוצע דיון מקצועי, האם הוצגו כל החלופות, האם הוצגו אפשרויות אחרות ומבחינתי כל השידורים החיים יהיו בכל ישיבות המועצה והדיונים המהותיים".

 פרויקט המטרונית, בעיצומו, עיריית טירת כרמל וחברת חוצה ישראל מבצעות עבודות תכופות על מנת להכשיר את תוואי המטרונית, למרות חוסר ההסכמה הנרחב בציבור, מה בכוונתך לעשות ?

"ביקשתי  להקפיא את העבודות ולפתוח את העניין לדיון ולחשיבה מחדש, וזה מה שאני מתכוון לעשות".

בשנים האחרונות אוישו משרות בכירות בעיריית טירת כרמל באמצעות עובדים שאינם תושבי המקום, האם בכוונתך לתת עדיפות לתושבי העיר?

"בתחילה, ההעדפה תהיה לכישורים, ניסיון ויכולות, ככל וכולם יהיו שווים מבחינת התאמתם לתפקיד, אעדיף להעסיק מועמד שהוא תושב העיר על פני מועמד שהוא איננו תושב העיר".

לסיום, את הכתבה קוראים תושבים שתמכו ובחרו בך, וגם כאלו שלא תמכו בך, מה תרצה לומר להם ?

"הרוב בחרו בי, זאת עובדה, 62% בחרו בי, הישג חסר תקדים. אני הולך להיות ראש העיר של כולם, ויראו זאת בקואליציה הקרובה גם אנשים שהתנגדו לי והיו בצד השני יכנסו לקואליציה כי אני מחבק את כולם".

"יש לנו אתגרים מאוד רציניים שאנחנו צריכים את כולם, אין מקום לחילוקי דעות, אין מקום לפוליטיקה, אין מקום לעסקנות פוליטית, יש מקום לטירת כרמל. זה מה שאני מתכוון לעשות".

The post ראש העיר טירת כרמל הנבחר: "היה פה קמפיין מכוער ונבזי; נשדר את ישיבות המועצה בשידור חי; לא אפגע בפרנסה של עובדי העירייה" appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
אלי כהן לאחר ההפסד לדודו כהן: "תם אך לא נשלם" https://krayot.com/archives/59969 Tue, 12 Mar 2024 16:40:58 +0000 https://krayot.com/?p=59969 אלי כהן, סגן ראש עיריית קרית ים לשעבר, שהפסיד בסיבוב הבחירות השני על ראשות עיריית…

The post אלי כהן לאחר ההפסד לדודו כהן: "תם אך לא נשלם" appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
אלי כהן, סגן ראש עיריית קרית ים לשעבר, שהפסיד בסיבוב הבחירות השני על ראשות עיריית טירת כרמל למועמד מולו דודו כהן בדברים ראשונים:

״תם אך לא נישלם❤

תושבי טירת הכרמל היקרים,
אני מבקש להודות לכל אחת ואחד מכם.
על האהבה שלכם לעיר ועל הזכות שנתתם לי להיות אחד מנבחריה.

זה לא מובן מאליו ללכת פעמיים אל הקלפי ולהצביע, במיוחד בתקופה האחרונה שאנשים מטבע הדברים מרוכזים בעניינים הפרטיים שלהם.

זה מעיד על האהבה והאכפתיות שלכם לבית שלנו טירת כרמל.

אני מברך את דודו כהן על הניצחון ומאחל לעיר שלנו בהצלחה.

דודו כהן | שימוש לפי סעיף 27א
דודו כהן | שימוש לפי סעיף 27א

אנחנו פה נעמוד מקרוב ונמשיך לפעול ולהיות לכם לעזר ולפה למען טירת כרמל מוצלחת ומשגשגת.

תודה מיוחדת לכל התומכים והפעילים שלנו שנתנו את הנשמה.

תודה על האהבה שלכם שעוטפת אותי כבר יותר משנה, ובימים האחרונים זכיתי לחיבוק אוהב מכל אחד ואחת מכם.

תודה לכל השותפים שלי במסע הארוך והמפרך לשינוי פניה של טירת כרמל ולעתיד חדש וטוב יותר בעבור כולנו.

המסע שלנו לא הסתיים הוא פשוט ממשיך בכיוון אחר.
כל חיי הבוגרים אני משרת ציבור ואמשיך לשרת את תושבי טירת כרמל גם בתפקיד חבר מועצה.
אפשר להשפיע גם מתוך מועצת העיר ואני מתכוון להשפיע הרבה מאוד.

אוהב אתכם על כל מה עשיתם ועל כל מה שעוד תעשו למען הבית שלנו טירת כרמל״.

עיריית טירת כרמל | צילום ארכיון

The post אלי כהן לאחר ההפסד לדודו כהן: "תם אך לא נשלם" appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
דרמה בטירת כרמל: דודו כהן גבר על אלי כהן ונבחר לראשות העיר https://krayot.com/archives/59929 Sun, 10 Mar 2024 22:11:07 +0000 https://krayot.com/?p=59929 דודו כהן הצליח לגבור בסיבוב השני על אלי כהן, לשעבר סגן ראש עיריית קרית ים,…

The post דרמה בטירת כרמל: דודו כהן גבר על אלי כהן ונבחר לראשות העיר appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
דודו כהן הצליח לגבור בסיבוב השני על אלי כהן, לשעבר סגן ראש עיריית קרית ים, למרות שהאחרון נתמך על ידי תשעה חברי מועצה וכן על ידי נתניהו, ליברמן, דרעי, גנץ, לפיד וגדעון סער

כ-13,421 תושבי טירת כרמל המהווים כ-57 אחוז מבעלי זכות הבחירה קבעו, בתום הסיבוב השני של הבחירות בעיר, כי דודו כהן הוא ראש העיר הבא. מדובר בהישג ענק לדודו כהן, שהצליח לגבור בסיבוב הראשון על ראש העיר המכהן אריה טל ובסיבוב השני על המועמד אלי כהן. כך מדווח האתר "בראש החדשות".

בטרם הסיבוב השני של הבחירות, זכה דודו כהן בתמיכתם של שישה חברי מועצה, בהם שלושת חברי סיעתו, יאיר סיידה ושגיא בן לישא.

המועמד אלי כהן, לשעבר סגן ראש עיריית קרית ים, שהגיע למקום השני, זכה לתמיכתם של תשעה חברי מועצה, בהם חברי סיעתו אפרת דוד ששון, דוד שחר, אריה פרג'ון, שלושת חברי סיעת ש"ס בראשות כפיר עובדיה, ושני חברי סיעת צעירים כרמל בראשות איתי ברזני. אלי כהן נתמך גם על ידי נתניהו, ליברמן, דרעי, גנץ, לפיד וגדעון סער.

The post דרמה בטירת כרמל: דודו כהן גבר על אלי כהן ונבחר לראשות העיר appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
במעמד שר הבריאות: מכבי חנכה מרכז רפואי נוסף בטירת כרמל https://krayot.com/archives/59798 Wed, 06 Mar 2024 10:14:33 +0000 https://krayot.com/?p=59798 המרכז הרפואי החדש של מכבי שירותי בריאות בטירת כרמל הצטרף למרכז הרפואי הקיים ויעניק מענה…

The post במעמד שר הבריאות: מכבי חנכה מרכז רפואי נוסף בטירת כרמל appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
המרכז הרפואי החדש של מכבי שירותי בריאות בטירת כרמל הצטרף למרכז הרפואי הקיים ויעניק מענה מקצועי ואישי בתחומי הרפואה הראשונית והמקצועית

בצל המלחמה, שר הבריאות ח"כ אוריאל בוסו הגיע אמש (רביעי) לחנוכת המרכז הרפואי החדש של מכבי שירותי בריאות בטירת כרמל.

בטקס קביעת המזוזה השתתפו מנכ"לית מכבי, סיגל דדון-לוי, ראש מחוז צפון של מכבי, אלון אלפרוביץ, מנהלת מכבי במרחב זיכרון-טירת כרמל, טלי תל, הרב אשר גוואטה, רב קהילת שאגת אריה-טירת כרמל לקביעת המזוזה ומכובדים נוספים.

בכירי מכבי הציגו לשר בוסו את הפעילות הענפה של מכבי במחוז הצפוני בעת שגרה ואת המוכנות למקרה של הסלמת הלחימה. השר בוסו שוחח עם הצוותים הרפואיים והודה להם על עבודת הקודש שהם מבצעים בכל ימות השנה ובמיוחד בעת חירום.

השר בוסו: "אנחנו מודעים לעבודת הקודש שאתם במכבי עושים מדי יום. החיבור לקהילה והמלאכה של מובילי השירות מסייעים להבין את הצרכים של המטופלים. מאז 7 באוקטובר, מערכת הבריאות היא חלק ממערך הלחימה ונמצאת בחזית. ללא השותפות של קופות החולים, לא היינו יכולים לעמוד במשימות הללו. מכבי קופה מובילה בשירות, ברפואה ובטכנולוגיה ומובילה בתכנון בריאות הנפש – תחום שבו חייבים כעת לתת את המענה. הגעתי לכאן היום כדי להודות לכם, הנהלת מכבי ולכל צוותי הרפואה על עבודת הקודש. יישר כוח".

ראש מחוז צפון של מכבי, אלון אלפרוביץ, מנכ"לית מכבי, סיגל דדון-לוי ושר הבריאות אריאל בוסו | צילום: מכבי

מנכ"לית מכבי שירותי בריאות סיגל דדון-לוי: "אני מבקשת להודות לשר הבריאות שבחר לכבד אותנו כאן היום. שר בריאות שרואה את טובת מערכת הבריאות, נוכח בשטח ופועל ללא הפסקה לטובת תושבי ישראל. זה בא לידי ביטוי בקידום סל הבריאות, בתחום בריאות הנפש  ובעוד עשרות נושאים. המרכז הרפואי שחנכנו היום יעניק מענה רפואי נוסף לתושבי טירת כרמל בהתאמה לצרכים הדרושים. מכבי ממשיכה להוביל בשביעות הרצון, באיכות הרפואית ובניהול התקציב וזה עשר שנים היא הקופה הצומחת ביותר. מכבי פועלת מתוך מצוינות בלתי מתפשרת להעניק למבוטחיה את השירות הטוב ביותר ואנחנו רואים זאת גם בתוצאות".

ראש מחוז הצפון של מכבי, אלון אלפרוביץ: "בימים מורכבים אלו, אנו גאים להרחיב את מעטפת שירותי הרפואה בטירת כרמל. כארגון בריאות מוביל, אנחנו שואפים להנגיש את השירותים הרפואיים הנדרשים בתוך הקהילה בזמינות גבוהה. אנחנו רואים את טובת המבוטחים לנגד עינינו ופועלים כל העת להרחבת השירותים בעיר ולמתן שירות מותאם, אישי ונגיש לכל חבר".

גם בימים אלו מוסיפה מכבי שירותי בריאות לשדרג ולהרחיב את זמינות שירותי הרפואה עבור מבוטחיה. פתיחת המרכז החדש מהווה בשורה עבור הקהילה המקומית, שכן עם פתיחתה הורחבו שירותי הרפואה של מכבי בעיר. המרכז החדש שוכן במיקום מרכזי ונגיש ברחוב העצמאות 10, וניתנים בו כל שירותי הרפואה הראשונית הכוללים רפואת משפחה, ילדים ונשים.

במקביל לפתיחת המרכז הרפואי החדש, שירותי הרפואה במרכז הקיים הממוקם בקניון לב העיר ימשיכו לפעול כרגיל. במרכז זה מוצעים כל שירותי הרפואה הראשונית לצד שירותי רפואה מקצועית בתחומים רבים: אורתופדיה, גסטרולוגיה, עור, אף-אוזן-גרון, רפואת נשים ואולטרסאונד, שירותי אחיות, מעבדה ומשרד.

The post במעמד שר הבריאות: מכבי חנכה מרכז רפואי נוסף בטירת כרמל appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
טירת כרמל בדרך למהפך: סיבוב שני בין דודו כהן לאלי כהן. ראש העירייה אריה טל הובס https://krayot.com/archives/59661 Wed, 28 Feb 2024 14:22:55 +0000 https://krayot.com/?p=59661 דודו כהן זכה ב-36.4 אחוז, אלי כהן זכה ב-31.7 אחוז, וראש העירייה המכהן אריה טל…

The post טירת כרמל בדרך למהפך: סיבוב שני בין דודו כהן לאלי כהן. ראש העירייה אריה טל הובס appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
דודו כהן זכה ב-36.4 אחוז, אלי כהן זכה ב-31.7 אחוז, וראש העירייה המכהן אריה טל קיבל 9.5 אחוז בלבד

בטירת כרמל יתקיים סיבוב שני בין המועמד דודו כהן שזכה ב-36.4 אחוז לבין המועמד אלי כהן שזכה ב-31.7 אחוז.

ראש העירייה המיתולוגי של טירת כרמל, אריה טל, שקיבל רק 9.5 מהקולות, ייפרד מכיסאו לאחר שלוש קדנציות.

תוצאות נוספות: יאיר סיידה – 8.8 אחוזים; דוד שחר – 6.4 אחוז; ראש העירייה לשעבר אריה פרג'ון – 4.5 אחוז; מיכאל כהן – 2.6 אחוז.

The post טירת כרמל בדרך למהפך: סיבוב שני בין דודו כהן לאלי כהן. ראש העירייה אריה טל הובס appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
מרכז יזמות, חדשנות וטכנולוגיה הושק בטירת כרמל https://krayot.com/archives/59411 Mon, 19 Feb 2024 10:28:16 +0000 https://krayot.com/?p=59411 הקומפלקס, שיפעל בשיתוף חברת MedOne וקבוצת Sarona Partners, יהווה פלטפורמה לתושבי העיר כמרכז הייטק אזורי…

The post מרכז יזמות, חדשנות וטכנולוגיה הושק בטירת כרמל appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
הקומפלקס, שיפעל בשיתוף חברת MedOne וקבוצת Sarona Partners, יהווה פלטפורמה לתושבי העיר כמרכז הייטק אזורי וחממה טכנולוגית, ויעודד פעילות של יזמים תושבי העיר והסביבה. ראש העיר, אריה טל: "מהלך נוסף שיציב את טירת כרמל בחזית ההייטק הישראלית" * איתן פרדו-רוקואס, מנהל פיתוח עסקי בקבוצת Sarona Partners: "כוחה של הכלכלה הישראלית בעת משבר הוא להגיב בעשייה"

עיריית טירת כרמל, בשיתוף עם חברת MedOne, חברת Sarona Partners ושותפות נוספות, השיקה בעיר את ה-Innovation Hub – מרכז יזמות, חדשנות וטכנולוגיה, שיהווה מודל ודוגמה למרכזים דומים ברחבי הארץ.

המרכז, שהוקם בהתאם לחזון שמוביל ראש העירייה, אריה טל, יהווה פלטפורמה לתושבי העיר כמרכז הייטק אזורי, זאת במטרה לעודד פעילות של יזמים ויזמיות תושבי העיר והסביבה, להעניק להם כלים מקצועיים, הכוונה וליווי, ולשמש כשדה ניסויים וכמאיץ (אקסלרטור) לחברות הייטק. את הפרויקט מטעם העירייה מוביל אגף קשרי קהילה, בשיתוף מרכז החדשנות והיזמות קליקה בניהולה של נעמי אלדס.

התוכנית תופעל בשיתוף קבוצת Sarona Partners, שהקימה והפעילה עשרות מאיצים בארץ ובחו"ל, ובעלת קרן הון סיכון שרונה ונצ'רס, המשקיעה בחברות סטארט-אפ ישראליות. חברת MedOne, המפעילה כיום ארבעה מתקני Data Center בישראל, שניים מהם בטירת כרמל, לוקחת חלק פעיל בתוכנית והחלה ללוות את היזמים.

איתן פרדו-רוקואס, מנהל פיתוח עסקי בקבוצת Sarona Partners: "כוחה של הכלכלה הישראלית בעת משבר הוא להגיב בעשייה, וזה בדיוק מה שקורה כאן היום. למרות המצב הקשה והאילוצים הרבים, עיריית טירת הכרמל לא ויתרה ויצרה תוכנית האצה לחברות סטארט-אפ ברמה הגבוהה ביותר, עם מנהל תוכנית ברמה בינלאומית ושותפים חזקים. אנחנו גאים ושמחים להיות שותפים למהלך הזה. לטירת כרמל יש את כל הנתונים להיות בית שממנו צומחות ואליו מגיעות חברות סטארטאפ. בהצלחה לכל מי שגרם לדבר הזה לקרות".

איתן פרדו-רוקואס – קבוצת שרונה פרטנרס

אריה טל: "טירת כרמל זוכה היום בבשורה משמחת של חדשנות טכנולוגית, זאת במסגרת יעדי תוכנית האב לתעסוקה שאנו מובילים בעיר. מרכז החדשנות, היזמות והטכנולוגיה יחזק את אוכלוסיית טירת כרמל ואת כלכלת העיר, למען הדורות הבאים שייהנו מאפשרויות תעסוקה בתחומים המובילים את העולם אל עבר העתיד. אני מודה לכל השותפים בפרויקט, הרואים לנגד עיניהם את התפתחותה של טירת כרמל ואת הפיכתה לגורם מוביל בחזית ההייטק והטכנולוגיה הישראלית, לצד פרויקטים נוספים במסגרת החזון".

אירמה אלואשווילי, מנהלת אגף קשרי קהילה: "אנו נרגשים מאוד להוציא לפועל את אחד הפרויקטים החשובים בשנים האחרונות בטירת כרמל, על פי חזונו של ראש העיר, אריה טל. השותפים שלנו לדרך זיהו את הפוטנציאל העצום של טירת כרמל ותושביה, ואני בטוחה שעוד שותפים יצטרפו אלינו בהמשך. זוהי בשורה לעיר, לתושבים וליזמים הצעירים בעיר. תודה למשפחת לבנת היקרה ולחברת MedOne ו-Quantum, על שותפות אמיצה לטובת קהילת טירת כרמל; לנעמי אלדס, מנהלת הקליקה, על העבודה קשה בדרך להגשמת החלום; לחגית ליברמן מאגף קשרי קהילה וכמובן לראש העיר, על החזון שהפך למציאות".

אלי סאיג, מנהל טכנולוגיות ראשי, MedOne: כאן בטירת כרמל, במתקן הדגל שלנו TC1, ממומשות טכנולוגיות חדשות ברמה העולמית. מתקן TC2 החדש והמשוכלל שלנו יתמודד עם אתגר עצום של מערכות מחשוב הראשונות מסוגן בעולם. היינו שמחים לראות איך מכאן, מטירת כרמל, ייצאו יזמים עם טכנולוגיות עולמיות פורצות דרך בתחום ה- DC. אנחנו בהנהלת MedOne מכירים חלק מהיזמים בטירת כרמל, ומאוד מאמינים בהם! נהיה פתוחים להקשיב לרעיונות של היזמים ולתרום להם את דעתנו הצנועה בתחום, כמו גם קשרים וסביבת ניסוי שיסייעו להם להצליח. בקרוב נתחיל בתכנון מתקן TC3, המתקן השלישי שלנו בקמפוס טירת כרמל, והלוואי שנשלב טכנולוגיות שיגיעו מהחממה במתקן שייבנה".

טל כתרן, מנהל מקצועי מטעם קבוצת Sarona Partners: "אני מודה לעיריית טירת כרמל, לחברת MedOne ולקבוצת Sarona Partners על האמון וההזדמנות להוביל ולנהל את החממה הטכנולוגית. החממה תציע ליזמים הכשרה נרחבת לצד מנטורינג מקצועי, גישה ישירה ללקוח הקצה לצד ייעוץ טכני ועסקי, רשת קשרים בינלאומית נרחבת, סיוע בגיוס הון ראשוני, וסיוע עירוני כדוגמת מרחב ישיבה מפנק וקשר ישיר לגורמי הרשות. בימים הקרובים יפורסם קול קורא ופרטים נוספים באשר להזדמנות להגשת מועמדות לתוכנית ייחודית זו, המשיכו לעקוב".

נעמי אלדס, מנהלת מרכז היזמות, החדשנות והטכנולוגיה: "תוכנית ההאצה והחממה הטכנולוגית בתחום הדאטה סנטר תייצר קהילת חדשנות ליזמים וליזמיות, הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית. הקמת קהילת החדשנות תאפשר חיבורים של ידע ויכולות מקצועיות עם טכנולוגיות פורצות דרך. זהו צעד צעד משמעותי עבור תושבי טירת כרמל, שיהווה מנוף לצמיחה כלכלית בעיר ליזמים למימוש משלב הרעיון ועד מימושו, תוך ליווי, תמיכה והכוונה. תודה לכל שותפינו, ובהצלחה".

The post מרכז יזמות, חדשנות וטכנולוגיה הושק בטירת כרמל appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
דו"ח מבקר המדינה: ליקויים רבים בניהול נכסי עיריית טירת כרמל והנגישות אליהם https://krayot.com/archives/59311 Fri, 16 Feb 2024 02:53:44 +0000 https://krayot.com/?p=59311 דו"ח הביקורת על השילטון המקומי אשר פורסם בחודש יולי 2023 על ידי משרד מבקר המדינה…

The post דו"ח מבקר המדינה: ליקויים רבים בניהול נכסי עיריית טירת כרמל והנגישות אליהם appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>
דו"ח הביקורת על השילטון המקומי אשר פורסם בחודש יולי 2023 על ידי משרד מבקר המדינה מציג שורה ארוכה של ליקויים בניהול נכסי המקרקעין של עיריית טירת כרמל. על פי הדיווח ב"בראש החדשות", בין הליקויים שפורסמו: אי הימצאות מידע לגבי שטחי מבני העירייה, אי הימצאות תכניות עבודה ונהלים בתחום ניהול נכסי המקרקעין, אי מינוי רשם נכסים, אי קיום של סקר נכסים, אי הימצאות מפקחים העוסקים בפיקוח על נכסי העירייה, אי עריכת סקרי בטיחות במבני ציבור שאינם מבני חינוך, אי הכנת סקרי תחזוקה, אי הכנת סקרי נגישות למבנים שברשות העירייה, אי כתיבת תוכנית אסטרטגית למיצוי הפוטנציאל הכלכלי של נכסי הרשות ועוד

בחודשים יוני-דצמבר 2022 בדק משרד מבקר המדינה את ניהול נכסי המקרקעין בעיריות שונות וביניהם גם עיריית טירת כרמל, ובדיקות השלמה התקיימו במשרד הפנים ובמשרד המשפטים, אשר ממצאיהם חשפו ליקויים רבים בניהול נכסי המקרקעין של העירייה, בטיחותם, תחזוקתם והנגשתם.

ב"בראש החדשות" דווח כי במסגרת הביקורת שנערכה לעיריית טירת כרמל נבדקו נושאים כמו מנגנון ניהול הנכסים, ניהול המידע על הנכסים, פיקוח עליהם ושמירה על שלמותם ובטיחותם, שילוב שיקולים כלכליים בניהולם, תכנון צורכי הציבור (הכנת פרוגרמות), מעקב אחר הליכי הפקעות ושקיפות המידע על הנכסים של הרשות לציבור.

במשרד מבקר המדינה טוענים כי נכסי המקרקעין הם מהחשובים והיקרים שבנכסי הרשות המקומית, ולכן קיימת חשיבות רבה לנהלם על פי עקרונות היעילות, החיסכון והמינהל התקין, תוך שימוש במנגנון ניהול נכסים אפקטיבי שיבטיח את שלמות הנכסים ואת השימוש המושכל בהם.

ממצאי דו"ח מבקר המדינה – אי רישום תכניות עבודה ונהלים, אי קיום סקרי בטיחות והנגשת נכסי מקרקעין

דו"ח הביקורת מצא כי עיריית טירת כרמל לא מינתה רשם נכסים ואין ברשותה פנקס זכויות במקרקעין. כתשובה לדו"ח המבקר השיבה העירייה בחודש פברואר 2023 כי תאתר עובד מתאים מבין עובדיה שישמש כרשם נכסים.

עוד מצא המבקר בבדיקתו כי לעיריית טירת כרמל לא היו תוכניות עבודה בתחום ניהול הנכסים, ועל כן הוא הורה לה להכין תוכניות עבודה שנתיות לתחום ניהול הנכסים. עיריית טירת כרמל מסרה בתשובתה למשרד מבקר המדינה כי לאחר סיום ביצוע סקר נכסים היא תכין תוכניות עבודה ותעקוב אחר ביצוען.

בנוסף מצא המבקר בבדיקתו כי לעיריית טירת כרמל אין נהלים בתחום ניהול נכסי המקרקעין, והעירייה מסרה כי היא מגבשת נוהלי עבודה בתחום, ועל כן המליץ משרד המבקר המדינה למפות את תהליכי הליבה בתחום ניהול הנכסים ולגבש נוהלי עבודה לתהליכים אלו.

עוד נמצא כי עיריית טירת כרמל נמצאת בשלבים שונים של הכנת סקר נכסים, וכן כי בחודש פברואר 2022 פרסמה מכרז לביצוע סקר נכסים והקמת מערכת ממוחשבת לניהול נכסי הרשות, ואולם עד מועד סיום הביקורת לא הושלמו הליכי המכרז.

דו"ח הביקורת מצא עוד כי בעיריית טירת כרמל אין מפקחים העוסקים בפיקוח יזום המאפשר להבטיח את השימוש ההולם בנכסים ולסייע בפיקוח על קיום ההתחייבות כלפי הרשות שנקבעו בחוזים שכרתה הרשות להעברת זכויות בנכסים לגורמים מחוץ לרשות, ובכלל זה איסוף מידע בסיסי ועדכני על מצבם של הנכסים. בעניין זה עוד צוין, כי העירייה לא ערכה כלל סיורי פיקוח על מצב הנכסים.

אם לא די באמור, דו"ח המבקר מצא עוד כי עיריית טירת כרמל לא ערכה סקרי בטיחות במבני ציבור שאינם מבני חינוך, ובכלל זה סקרים בנוגע למצב התחזוקה של הנכסים ולא הכינוי תוכניות עבודה לתחזוקתם.

עוד נמצא בדו"ח המבקר כי עיריית טירת כרמל לא הכינה סקר על מצב הנגישות של נכסי המקרקעין שלה, וללא סקר כזה הרשות אינה יכולה לפעול להנגשת המבנים שנדרש להנגישם על פי דין.

דו"ח הביקורת חשף עוד כי עיריית טירת כרמל לא הכינה כל תוכנית אסטרטגית למיצוי הפוטנציאל הכלכלי של נכסי הרשות ולייעול השימוש בהם.

עוד נמצא בדו"ח הביקורת כי לעיריית טירת כרמל אין מידע על שטח המבנים שלה, וכי העירייה אינה מפרסמת מידע על נכסיה באתר האינטרנט העירוני.

בנוסף מצא המבקר כי לעיריית טירת כרמל אין מידע ולא הוצג כל תחשיב לקביעת סכומי הביטוח של הנכסים שברשותה, אשר מבוסס על נתונים מהימנים ומלאים של שטח המבנים או שוויים.

המלצות דו"ח מבקר המדינה – לעיריית טירת כרמל הומלץ לתקן את הממצאים ולפעול בהתאם להוראות הדין

דו"ח ביקורת מבקר המדינה ממליץ לעיריית טירת כרמל להמשיך בפעולותיה להכנת סקר נכסים, למנות מפקחים על נכסי המקרקעין של העירייה, וכן הומלץ לה לגבש תכנית מקצועית למיצוי הפוטנציאל הכלכלי של הנכסים מתוך תפסיה כוללת המעוגנת בתוכנית אסטרטגית למיצוי פוטנציאל הנכסים שברשותה.

בנוסף המליץ מבקר המדינה כי עיריית טירת כרמל תערוך סקרים בנוגע למצב הבטיחות של כלל נכסיה, לכלול נושא זה בתוכניות העבודה שלה ולקבוע נהלים לאיתור שיטתי של מפגעים ולהסרתם.

עוד הורה המבקר כי על עיריית טירת כרמל לערוך סקרי נגישות לנכסי המקרקעין שלה ולהכין את רשימת המקומות הציבוריים שחלה עליהם חובת נגישות.

בנוסף הורה המבקר כי על עיריית טירת כרמל לפרסם לציבור מידע באתר האינטרנט של העירייה בנוגע לנכסי העירייה ועל העשייה במקרקעין.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן: "אני ממליץ למשרד הפנים לגבש מדריך מקצועי לניהול נכסי המקרקעין ברשויות המקומיות ולהטמיע אותו ברשויות המקומיות, בדגש על הרשויות שמנהלות נכסים רבים או שנמצאות בתהליכי פיתוח מואץ. לרשויות המקומיות מומלץ לגבש מדיניות לניהול הנכסים ולכלול בה גם תוכנית למיצוי הפוטנציאל הכלכלי של הנכסים ותוכנית לתחזוקתם. עוד מומלץ לרשויות לשפר את תשתיות המידע שיש ברשותן על הנכסים, לפקח על זכויות הקניין שלהן בנכסים ולנטר את מצבם, ולפרסם לציבור מידע על הנכסים ועל הקצאתם גם במרשת".

מעיריית טירת כרמל נמסר: "עיריית טירת כרמל התקשרה עם חברה חיצונית לצורך הכנת סקר נכסים וספר הקצאות, אשר ייתנו מענה לכל סוגיית רישום נכסי המקרקעין של העירייה, שטחי הציבור ומבני הציבור, ובכלל זאת מידע מפורט על אודות כל נכס ונכס ביחס לדרישות החוק בעניין נגישות, סקרי בטיחות, תחזוקה וכיו"ב. עריכת סקר שכזה אורכת זמן רב, והעבודה מתבצעת במרץ רב באמצעות החברה ונציג העירייה. בתום העבודה יתפרסם סקר הנכסים באתר העירייה, ויהיה פתוח לעיון עבור כלל הציבור. עיריית טירת כרמל עובדת בשיתוף פעולה עם משרד מבקר המדינה".

The post דו"ח מבקר המדינה: ליקויים רבים בניהול נכסי עיריית טירת כרמל והנגישות אליהם appeared first on חדשות חיפה והקריות.

]]>